Sådan kan du forebygge en tennisalbue

En tennisalbue kan godt lyde som noget, der udelukkende rammer tennisspillere, men i virkeligheden kan det altså også ramme helt almindelige mennesker i hverdagen. Hvis du for eksempel mærker smerter, når du giver hånd, løfter vægte eller bærer på tunge ting, så er det her, du skal stoppe op og gøre noget ved problemet.

Ofte rammer tennisalbuen, når man laver gentagne, ensformige bevægelser, såsom når man sidder meget foran computeren, og skriver meget på et tastatur. Hvis du selv er blevet ramt af en tennisalbue, eller er i fare for at blive det, så kan du her i teksten få nogle gode råd til, hvordan du kan undgå eller forebygge en tennisalbue.

Find det rette tennisalbuebind som kan lindre smerten

Hvad kan man gøre for at forebygge en tennisalbue, hvis man bliver ramt? Og hvad er en tennisalbue egentlig helt præcist? Hvis du er så uheldig at have pådraget dig en tennisalbue, eller hvis du ønsker at forebygge det, så kan det være en god idé at investere i et tennisalbuebind.

Et tennisalbuebind kan nemlig både lindre smerten og forebygge den, alt efter hvad det er for en tilstand, din albue befinder sig i. Derfor er det altså også et rigtigt effektivt middel mod den smertefulde tennisalbue.

Et tennisalbuebind hjælper dine skader med at hele effektivt, så du hurtigt kan blive klar til både sport og arbejde igen. Der findes herunder mange forskellige former for tennisalbuebind, og derfor kan det være en god idé for dig at undersøge dine muligheder og læse lidt om de forskellige modeller.

Du kan både finde åndbare, elastiske og svedabsorberende støttebind, så du bør have med i dine overvejelser, om du skal dyrke nogle former for sport, imens du benytter dig af støttebindet. Derfor kan det også anbefales at undersøge nogle forskellige tests af tennisalbuebind, så du sikrer dig, at du finder det helt rette tennisalbuebind, som vil virke bedst for dig.

Hold belastningen nede og dyrk alternativ træning

Hvis træningen er en stor del af din hverdag, så kan det især være hårdt at blive ramt af en tennisalbue, da man er nødt til at holde belastningen nede. Det er altså vigtigt, at albuen får ro, så den kan komme sig helt – også selvom man har investeret i et tennisalbuebind.

Ifølge Iform kan man dog stadig forbrænde kalorier imens albuen heler, så længe man tænker over, hvad det er for noget sport, man dyrker. Sportsgrene såsom håndbold og tennis er meget belastende for albuen, og derfor bør man undgå disse former for sportsgrene i den periode, hvor albuen heler.

Derimod kan man benytte sig af styrketræning, hvis blot man er opmærksom på, hvilke øvelser der er belastende. Derudover kan løb også sagtens lade sig gøre, så længe man ikke bruger armene for meget. Hvis det derimod er på arbejdspladsen, belastningen er opstået, så gælder det om ikke at lave alt for ensformige bevægelser fremover.

Det er altså altid vigtigt at sørge for at have noget variation i sine bevægelser, uanset om det gælder sport eller arbejde, hvis du gerne vil undgå en smertefuld tennisalbue.

 


Comments are closed.

Back to Top ↑