Hvad er Google Adwords

Google AdWords gør det muligt, at komme ud til specifikke målgrupper, med et bestemt behov, de ønsker opfyldt. Nogle søgeord koster 100 kr. pr klik, andre koster 2 kr. Det afhænger af efterspørgslen. Hvis nu, du har en perfekt opsat AdWords kampagne, er det aldrig lig med overskud. Kvaliteten af din side er det helligste

­­­­Google er en af de bedste kanaler, hvis du vil ud til en konkret målgruppe. På den måde er Google en marketingskanal, men de er også et medie. Som alle andre medievirksomheder, kan du, hvis du vil, betale dig for eksponering.

Hvad Vejle Amts Folkeblad og Google har tilfælles

Vejle Amts Folkeblad er en avis, og derfor også et medie – præcis ligesom Google. Du kan, uden det store budget, få en helsides annonce i Vejle Amt Folkeblad. Her køber du adgang til opmærksomhed – og eksponering – hos en specifik målgruppe, altså folk fra Vejle og omegn.

Det samme gør du med Google AdWords. Bortset fra du ikke betale én pris, men afsætter et budget. Du har nemlig fuld kontrol over, hvor mange penge du vil bruge på AdWords.

Du kan sætte en budstrategi.

Du kan vælge et dagligt budget.

Du kan bruge 10 kr. om dagen, hvis det er det, du vil – hvilket du hvert fald ikke kan hos Vejle Amt Folkeblad.

Prisen er afhængig af efterspørgslen

Google bruger et simpelt princip, når de udregner priser på AdWords. Du har nok hørt om det: udbud og efterspørgsel.

Kort sagt betyder det, at prisen på søgeordet er påvirket af, hvor mange der vil have fat i det.

Hvis du har et søgeord, fx ”lån penge nu” – der er en af landets dyreste søgeord – betyder det, at mange gerne vil nå ud til personer, der søger på dét. Med andre ord, de ved at målgruppen, er parat til at låne penge.

Find det rette bureau til at hjælpe dig

River Online Adwords bureauMåske du stadig synes, at alt det her med budstrategier, negative søgeord (ja – det har vi ikke engang fået snakket om) og kvalitets resultater er en for stor mundfuld?

Det skal du ikke lade dig bekymre om. For der findes en hel del konsulenter og bureauer, der kan hjælpe med netop det. Blandt de bedste og mest erfarne på området kan nævnes River Online. De er super skarpe til adwords og er kendt for at få rigtig gode resultater til deres kunder.

Når du skal finde en Google Adwords konsulent, så kan det bestemt anbefales at du tager en snak med River Online. De kan hurtigt hjælpe dig med at lægge den rette strategi for lige præcis din side.

Sammenlignet med SEO

SEO er arbejdet, hvor du vil øverst i Google. Det er en lang proces, der tager flere måneder, før du får besøgende. Når du så endelig gør, føles det som du er ved enden af regnbuen.

Ved AdWords slipper du for den hovedpine. Let og enkelt går du forbi flere måneders arbejde. Til gengæld skal du betale pr besøgende, faktisk per klik.

Så vores råd, er, at du gør begge ting. Du må endelig ikke vælge noget fra. Mange bruger AdWords til at teste søgeord. Du kan lave et budget på 1.000 kr., hvor du tester søgeord, og om søgeren er købsklar. Hvis du opnår en fornuftig konvertering, så forsæt arbejdet.

Tænk engang, hvis du kunne have god placering i Google’s organiske resultater og også nyde godt af AdWords. På den måde, kommer du rigtig aggressivt ud til én specifik målgruppe. Det er smart, hvis du gerne vil positionere dig som ekspert inden for en niche. Og derfor er det også smart, at kombinerer SEO og AdWords.

En kvalitetsside, der konverterer besøg til omsætning

Målet med alt annoncering, er, at du får flere penge ind i virksomheden, end du sender ud. Selv verdens dygtige konsulent, vil ikke give dig det, hvis din side er dårlig. Du skal derfor – inden du går i gang med AdWords – tage et kritisk kig på din side. Hvordan er konverteringen, bouncerate og time spend?

Så det du skal nu, er netop det. Åben en ny fane og kig på dine hjemmeside. Åben så en ny fane og kig i Analytics. Det skal nemlig være analytics, der er din tro, ikke din mavefornemmelse.

Prisen på Google Adwords, kan meget vel blive rigtig dyr, hvis ikke du har styr på dit eget site.

Hvis vi skal efterlade dig, med en bemærkning, er det denne:

Du må endelig ikke tro, at folk køber af dig, bare fordi du sælger det de mangler.

 


Comments are closed.

Back to Top ↑