3 gode måder at brande sin virksomhed på

I dag er branding meget mere end reklamer på busser og i aviser rundt omkring. I stedet er det kun fantasien, der sætter grænser i dag, og både influencers, konkurrencer og tryk på tøj er tre store komponenter på markedet inden for reklame

Er du indehaver af en virksomhed, og vil du gerne sprede dit budskab eller skabe synlighed i forhold til dine ydelser eller dine produkter, så er der nogle metoder, der umiddelbart har en bedre virkning end andre.

Vi giver dig tre gode bud på, hvordan du bedst muligt kan reklamere for din virksomhed, hvor så mange som muligt får øjnene op for, hvad du og din virksomhed kan tilbyde.

Bloggers som frontfigurer

I løbet af de sidste par år har influencers fået en altafgørende rolle, når det handler om at sprede budskabet om de produkter eller ydelser, man forhandler som virksomhed. Konceptet går ud på, at du som virksomhed tilbyder en blogger, der selvfølgelig arbejder inden for samme område som dine produkter eller ydelser, sponsorerede varer.

Til gengæld reklamerer bloggeren for dine produkter eller ydelser på bloggen. Det er noget, som I aftaler indbyrdes, men det vil typisk være i form af et opslag på både Instagram, Facebook og bloggen.

Vil du have et løbende samarbejde med den samme blogger, kan du iværksætte en konkurrence via bloggeren, hvor du udlodder ét eller to eksemplarer af en populær vare eller lignende.

Billige T-shirts og muleposer til erhverv og private

Gør dig selv synlig ved at sælge dig selv på dit logo. Folk genkender først og fremmest en virksomhed på dens visuelle identitet, og derfor er det alfa omega med et genkendeligt logo, der udstråler kvalitet og modernitet, og som kan bruges til erhverv eller private.

En god mulighed er at lave muleposer eller tøj med dit logo på, som du ofte kan få til billige priser, hvis du bestiller et større parti. Disse T-shirts kan bruges til erhverv, men også til privat brug. For med en modebranche, hvor tryk på T-shirts er et hit, så vil mange med stor sandsynlighed bruge dem til hverdag, hvis ikke logoet er for markant. Hos billigshirt.dk finder du en række billige T-shirts til erhverv og privat brug.

Det samme gælder for muleposen, og det kan være en fordel at starte med denne til erhverv. Du kan for eksempel uden problemer dele muleposer ud til forskellige konferencer eller til arrangementer inden for dit erhverv, hvor du ved, at din målgruppe holder til.

Kontakter

Det handler selvfølgelig også om at have de rigtige kontakter – eller i så fald at få skabt de rigtige kontakter. Derfor kan det som nystartet virksomhed være en stor fordel at kontakte potentielle kunder, eller det kan være en fordel at yde noget gratis eller billigt arbejde for nogle, der senere hen kan skabe interesse omkring dit arbejde.

Producerer du f.eks. video, kan det være en stor fordel at lave noget gratis materiale for et par virksomheder. Til gengæld krediterer de dig, når de deler din video på en platform online. På den måde får de et produkt, som de forhåbentlig er tilfredse med, og du får gratis reklame, og du kan samtidig bruge videoen til privat brug.

 


Comments are closed.

Back to Top ↑